×

Πρ. Ιερ. Ακολουθιών

FORGOT YOUR DETAILS?

Οι διακονούντες στον Ι.Ν. μας Εφημέριοι

Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης

π. ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος

π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

alt

π. Φώτιος Καλογερόπουλος

alt

Αιδεσιμολ. Πρεσβύτερος

π. ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΡΙΠΙΣΗΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο π.Περικλής Ρίπισης γεννήθηκε στην Πάτρα στις 10-6-1976. Είναι γόνος Ιερατικής οικογενείας και υιός του μακαριστού Iερέως π.Διονυσίου Ρίπιση. Είναι απόφοιτος του Εκκλησιαστικού Λυκείου Πατρών,και Πτυχιούχος του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.Είναι Διπλωματούχος Βυζαντινής Μουσικής από το Πολύμνιο Ωδείο Πατρών.

Υπηρέτησε την Στρατιωτική του θητεία ως Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός στον Στρατό Ξηράς, και ως Εκπαιδευτής Βαρέως οπλισμού απ΄όπου ετελείωσε την θητεία του με τον βαθμό του Ανθυπολοχαγού. Μέχρι την Χειροτονία του διετέλεσε Ιεροψάλτης σε Κεντρικούς Ναούς της πόλεως των Πατρών.

Την 3η Μαιου του 2009 Χειροτονείται Διάκονος στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου Πατρών υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ.Χρυσοστόμου,και υπηρετεί ως Διάκονος παρά του Σεβασμιωτάτου μεχρι την 7η Νοεμβρίου του 2010 όπου χειροτονείται Πρεσβύτερος στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου, και διορίζεται Εφημέριος του Ι.Ν.Παντοκράτορος αρχαιοπρεπούς & ιστορικού Ναού της πόλεως των Πατρών.

Παράλληλα με τα εφημεριακά του καθήκοντα υπηρετεί και στις Διοικητικές υπηρεσίες της Ι.Μ.Πατρών στο γραφείο Γάμων & Διαζυγίων.

Χειροτονία εις Πρεσβύτερον του π. Περικλή Ρίπιση

Την Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010 στον Ι. Ναό του Αγ. Ανδρέου Πατρών ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ τέλεσε την εις πρεσβύτερο χειροτονία του αγαπητού μας αδελφού διακόνου Περικλή Ρίπιση. ΑΞΙΟΣ !!! Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εις πρεσβύτερον χειροτονία του π. Περικλή Ρίπιση

Ιερατικά Άμφια

Τα ιερατικά άμφια είναι τα ενδύματα που χρησιμοποιούνται από τους κληρικούς κατά τη Θεία Λειτουργία και άλλες ακολουθίες και εκκλησιαστικές τελετές. Ταυτόχρονα αποτελούν διακριτικά της εκκλησιαστικής ιεραρχίας και διακονίας. Για κάθε έναν από τους τρεις βαθμούς της ιεροσύνης υπάρχει ένα συγκεκριμένο ενδυματολογικό σύνολο που αντιστοιχεί στο βαθμό του διακόνου, του ιερέως και του επισκόπου.

Ή θεολογική σημασία των αμφίων, ή οποία υπαγόρευσε τη χρήση τους, είναι ότι ο Λειτουργός δεν τελεί αφ' εαυτού τα μυστήρια, αλλά δυνάμει Χρίστου και της Ιεροσύνης της Εκκλησίας, την οποία κατέχει δια της χειροτονίας «εν Πνεύματι Άγίω», «ενδεδυμένος την της Ιερατείας χάριν».

Διατηρούν κατά βάση την παλαιά τους μορφή και με αυτά διακρίνονται οι επί μέρους βαθμοί της Ιεροσύνης. Είναι επτά, κατά τον τύπο των επτά χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος και τον ιερό αριθμό της πληρότητας. Κατανέμονται αναλόγως στους τρεις βαθμούς της Ιεροσύνης:

Στο Διάκονο τρία για το ιερό του αριθμού Στιχάριο, Οράριο στη θέση του Έπιτραχηλίου και Έπιμάνικα.

Στον Πρεσβύτερο πέντε κατά τον αριθμό των πέντε αισθήσεων Στιχάριο, Επιτραχήλιο, Έπιμάνικα, Ζώνη και Φελώνιο.

Στον Επίσκοπο επτά για την πληρότητα της Ιεροσύνης

Τα τέσσερα πρώτα του Πρεσβυτέρου και Αρχιερατικό σάκκο (αντί φελωνίου), Έπιγονάτιο και Ώμοφόριο. Για έξαρση του αρχιερατικού αξιώματος προστέθηκαν βαθμηδόν: ο επιστήθιος Σταυρός, το Αρχιερατικό Εγκόλπιο, ή Ποιμαντική Ράβδος και ή Μίτρα. Την ποιμαντορική ράβδο τη χρησιμοποιούν και οι Ηγούμενοι των Σταυροπηγιακών Μονών, ενώ στους Πρεσβύτερους δίνονται σαν όφφίκια - ιδιαίτερες τιμητικές διακρίσεις - ο επιστήθιος Σταυρός και το Έπιγονάτιο. Στη Ρωσία Μίτρα χωρίς μικρό Σταυρό στην κορυφή φέρουν και οι Αρχιμανδρίτες.

Το θεολογικό - συμβολικό νόημα κάθε αμφίου εκφράζεται κατά κανόνα - για τους περισσότερους ύπομνηστές της θείας Λατρείας - με τους ψαλμικούς στίχους πού λέγει ο κάθε Λειτουργός την ώρα πού ενδύεται. Το χρώμα των αμφίων προσδιορίζεται όπως και το της Αγίας Τραπέζης, εφ' όσον είναι δυνατό.

  • Το Στιχάριο. Είναι ποδήρης χιτώνας κοινός για τους τρεις βαθμούς της Ιεροσύνης με φαρδιά μανίκια. Το χρώμα του είναι συνήθως λευκό, σύμβολο της αγνότητας και της πνευματικής χαράς. Συμβολίζει τη φωτεινή των Αγγέλων περιβολή και το καθαρό και αμόλυντο της ιερατικής τάξεως καθαρότητα για την οποία οι Λειτουργοί καταξιούνται της θείας Χάρης. Αυτό μαρτυρεί και το Γραφικό χωρίο πού λέγουν κατά την ένδυση τους: «Άγαλλιάσεται ή ψυχή μου επί τω Κυρίω, ένέδυσε γαρ με ίμάτιον σωτηρίου...».

 

  • Το Όράριο (orare = προσεύχεσθαι). Είναι ταινία υφάσματος πού φέρεται στον αριστερό ώμο, (με τα άκρα ένα εμπρός και ένα πίσω) και γραμμένο σ' αυτό το Άγιος, Άγιος, Άγιος. Εξεικονίζει τις πτέρυγες των Αγγέλων, εφ' όσον «οι Διάκονοι... εις διακονίαν αποστελλόμενοι προστρέχουσιν».

 

  • Τα Έπιμάνικα. Με αυτά, κοινά και για τους τρεις βαθμούς, συγκρατούνται τα άκρα του Στιχαρίου μαζί με τα λοιπά ενδύματα του Λειτουργού. Εικονίζουν την παντοδύναμη ενέργεια του Θεού και των Τιμίων Δώρων πού προσφέρονται με τα χέρια του Ιερουργού. Γι' αυτό λέγουν τα ψαλμικά χωρία: «Ή δεξιά Σου Χείρ, Κύριε, δεδόξασται εν ίσχύι....» «Αί χείραι Σου εποίησαν με καί έπλασαν με...». Συμβολίζουν και τα δεσμά του Κυρίου με τα όποια δεμένος οδηγήθηκε προς τον Πιλάτο.

 

  • Το Έπιτραχήλιο. Είναι σαν το Οράριο, φέρεται στον τράχηλο από τους Πρεσβυτέρους και Επισκόπους και έχει και τα δύο άκρα εμπρός. Εικονίζει την άνωθεν κατερχόμενη χάρη του Παναγίου Πνεύματος. Γι' αυτό ένδυόμενοι αυτό λέγουν: «Εύλογητός ο Θεός ο εκχέων την Χάριν επί τους Ιερείς Αυτού...». Τα κρόσσια πού υπάρχουν στο κάτω άκρο του συμβολίζουν τις ψυχές των ανθρώπων του ποιμνίου τους, για τις όποιες είναι υπεύθυνοι και θα λογοδοτήσουν κατά την ήμερα της κρίσεως. Χωρίς Έπιτραχήλιο καμία ιεροπραξία δεν μπορεί να τελεστεί.

 

  • Ή Ζώνη. Ή ζώνη την οποία φέρει ο Πρεσβύτερος και ο Επίσκοπος για να συγκρατεί τα άμφια, αποτελεί υπόμνηση της πνευματικής αποστολής και της ευθύνης τους. Συμβολίζει την ετοιμότητα πού πρέπει να έχουν για την απόκρουση καθενός εναντίου κατά την προτροπή του Κυρίου: «έστωσαν υμών αί οσφύες περιεζωσμέναι και οι λύχνοι καιόμενοι...» (Λουκ. ιβ', 35).

 

  • Το Φελώνιο. Είναι ένδυμα αρχαϊκής μορφής χωρίς χειρίδες και φέρεται από την κεφαλή. Συμβολίζει τον άρραφο χιτώνα του Κυρίου και την επίγεια Εκκλησία. Όπως ο χιτώνας είναι άρραφος και ένα τεμάχιο, έτσι πρέπει και ή Εκκλησία να είναι ΜΙΑ. Κατά τον Άγιο Γερμανό Κων/πόλεως, το Φελώνιο εικονίζει την πορφύρα με την οποία ενέπαιζαν τον Κύριο μας, γεγονός το όποιο πρέπει να έχει κατά νουν πάντοτε ο Πρεσβύτερος...

 

  • Το Έπιγονάτιο. Είναι ρομβοειδές ύφασμα εξαρτώμενο από τη ζώνη με παράσταση το νιπτήρα του Μυστικού Δείπνου ή την Ανάσταση. Το φέρει ο Αρχιερέας και κάθε όφφικιουχος πρεσβύτερος. Εικονίζει το λέντιο με το όποιο ο Κύριος έπλυνε τα πόδια των Μαθητών Του. Συμβολίζει και την πνευματική μάχαιρα «εν ώ δυνήσεσθε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα σβέσαι... και την μάχαιραν του πνεύματος, ό εστίν ρήμα Θεού» (Εφ. στ', 16). Κατά τον Άγιο Συμεών Θεσ/νίκης, συμβολίζει τη νίκη κατά του θανάτου και την Ανάσταση του Κυρίου. Γι' αυτό ένδυόμενοι οι Λειτουργοί λέγουν: «Περίζωσαι την ρομφαίαν σου επί τον μηρόν σου, Δυνατέ...».

 

  • Ό Αρχιερατικός σάκκος. Αυτός αντικατέστησε στην περίοδο της τουρκοκρατίας το πολυσταύριο φελώνιο του Επισκόπου, πού έγινε κατ' απομίμηση του αυτοκρατορικού σάκκου. Διατήρησε όμως το συμβολισμό του φελωνίου, καθ' όσον ο Αρχιερέας εικονίζει τον Χριστό. Οι κωδωνίσκοι του σάκκου έξεικονίζουν τους δώδεκα κωδωνίσκους του Ααρών και συμβολίζουν το διδακτικό κήρυγμα του Αρχιερέα.
TOP